رد شدن به محتوای اصلی

ئایا ڕۆژی دوایی بوونی هەیە؟

️ مێشێک بیرمەند لە ژوورێکدا بۆ خۆی دەگەڕا و بیری دەکردەوە لە سەرمیچ ژوورەکە نیشتبو و دەچو بە ڕێگادا و وای دەزانی کەس ئەو توانایە نیە بۆیە خۆی بە زلەتر لە هوی سەیر دەکرد تاکو کەوتە تۆر جاڵجاڵۆکەیەکەوە و خواردی.
مەلاکان باس لە مێشکی مرۆڤ دەکەن کە جیاوازی هەیە لەگەڵ بوونەوەرەکان دیکە ئەمە لە کاتێکدایە کە زانست ئەوەی پێ سەلماندوین ئەوەی لە مێشکی ئێمەدا هەیە لە مێشک بوونەوەرەکان دیکەش دا دەتوانین بیدۆزینەوە. ئەوان ئێژن ئێمە ئەتوانین چاکە و خراپە لێک بدەینەوە بەڵام من ئێژم :
نە ئێمە ناتوانین چاکە و خراپە لێک بدەینەوە . چاکە و خراپە فێرمان دەکەن بە پێ کولتورێک کە تیایا گەورە دەبین ، بە پێ پەروەردەیەک کە گەورەمان دەکات ، بە پێ کات و جوگرافیایەک کە تیایا دەژین جیاواز دەبێت.
نمونەی زۆر بچووک:
لە کوردستاندا ژیانی هاوبەشی خوشک و برا شتێک خراپە ئەمە لە کاتێکدایە کە ئبراهیم لەگەڵ خوشکی خۆی ژیاوە و هەر وەها ئێستاش زۆرێک لە ناوچەکان ئەو کولتورەیان هەیە. لە ناو کولتور و پەروەردەی ئسلامی دا هاوڕەگەز خوازی ئەمرێک خراپە بەڵام لای ئاڵمانەکان و ئرووپیەکان چتێک خراپ نیە و تەنانەت لە مافی ژیان بۆ هاوڕەگەز خوازەکان دیفاع دەکەن.
بۆیە چاکە و خراپەش کاری بە مێشک مرۆڤەوە نیە.

یەکێک دیکە لەو بەڵگانە کە سەلماندن دواڕۆژ بە کاری دێنن ئەوەیە کە ئەم جیهانە چۆن ئەبێت بە بێ هۆکار بەدی هاتبێت. ئەوان وا هەست دەکەن کە هۆکارێکی هەیە کە جیهان درووست کراوە.
ئەوەی کە بێژم هیچ هۆکاری نیە شتێک هەڵەیە بەڵام ئێژم ڕەنگە هۆکاری هەبێت بەڵام خۆ ئێمە ناتوانین لە ڕووی نەزانی خۆمانەوە قسە بکەین و زۆریش ئاساییە ئەگەر هۆکاری نەبێت.
بەڵام لەوە گاڵتەتر نیە کە بێژین بە بۆنەی مرۆڤەوە جیهان درووست کراوە . مرۆڤێک کە مرۆڤ دەکوژێت لە بەر پووڵ . مرۆڤێک کە دەتوانێت بیر بکاتەوە و دەبینێت کە مرۆڤەکان دیکە لە برسا دەمرن و بێ دەنگ دەبێت. مرۆڤێک کە سەیر دەکات لە حکومەتێک وەکو کۆماری ئسلامی مرۆڤ لە سێدارە دەدرێت و خەڵک سەیری دەکەن . لەوە گاڵتەتر نیە کە بێژین جیهان بە هۆکاری خۆشەیستی مرۆڤەوە درووست کراوە و هەروەها دوار ڕۆژێک دانراوە بۆ کەسێک کە پێش لە دایک بوون بەو جیهانە حوکمی دراوە.
و دوای ئەوەش دەچێتە جەحانمێک و یا بەهەشتێک کە لە ژێر داگیری بۆ سەر ژن بوە و منداڵ بوە.

پێم وایە:
✴️جیهانێک کە ئێمە لێ دەژین باشتر وایە خودایەک و دواڕۆژێکی نەبێت. چوونکا مرۆڤ تووشی خەمۆکی دەکات کاتێک کە چاو لەو جیهانە بکەیت و بیری لێ بکەیتەوە کە خودا خەلقی کردوە کە خۆی بسەلمێنێت.

بێژین جیهان ڕێکەوت بوە ئێش و ئازاری زۆر کەمتر دەبێت.

نووسەر : #مەسعود_پژووهی

#ڕەنگێکی_نوێ

لەگەڵمان بن کاناڵ تلگرام ڕەنگێکی نوێ

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

زنا چیست ایا همان مالکیت است؟

"ژن دێنم" ، "ژنم دەوێت" ، "ژن بێنە" زنا چیە؟ برای درک بهتر این واژەها به جستجوی هر چند کوتاه در تاریخ نگاهی گذرا بیندازیم. در قبایل ژرمن حق عمل جنسی به مرد تعلق داشت و دختر باکره برای پدر ، برادر و خلاصه صاحبش ارزش معینی داشت که ارزش بر پایه زیبایی و سنش تخمین زدە میشد و قابل معامله بود . و با از بین رفتن بکارت ارزش مال پایمال میشد و شخص متجاوز باید مبلغی پرداخت میکرد و به همین علت اگر کسی شخصی را در حین رابطه سکس با دختر باکره خود میدید راحت و بدون هیچ ترسی می توانست جانش را بگیرد. البتە این مجازات ها بخاطر ان نبود که قبایل ژرمن نسبت به سکس دید منفی داشتە باشند ، خیر، بلکه دید مالکیتی داشتند. در حکاکی های باقیمانده از قبایل ژرمنها تصاویر متعددی از همخوابگی بدست امده است که در انها "فِرِی" (ferey) که خدای سکس و باروری است دیده میشود و ارزش زیادی برای سکس قائل بودند که این واژە تا به امروز در میان انها باقی مانده است (friday) و همینطور در باورهای دیگران نظیر دین اسلام هم که شب جمعه را برای امیزش جنسی محترم میشمارد وجود دارد و خوش وقت میپندارن

دموکراسی و کلتوری دموکرات بوون

یەکێک لە گەورەترین کێشەکانی کورد نەبونی کولتوری چاک و دموکراسی خوازە. وا هەست دەکەین ئرووپاییەکان و ئامریکا و ... لە خۆڕا گەشتون بەو کولتورە. ساڵیانی دور و درێژ زاناکان ئروپا و ... کاریان لەسەر کولتور کردوە کە بتوانن چاکسازی تیا بکەن و گەشتونەتە ئەمڕۆژە کە هەن . ئەوە نیە بێژین ئێستا ئەمان بێ کێشەن بەڵام هەر لە ئێمە زۆر باشترن لە زۆر ڕوانگەوە. یەکێک لەو هۆیانەی کە ناهێڵێت ئێمە بچینە ناو ئەو کولتورە بوونی بێ باوەڕیە بەمان بە پێ ئایینی ئسلام. ئایینی ئسلام بە تندی ڕوبەڕو دەبێتەوە لەگەڵ ئەوانەی کە باوەڕیان بە محمد نیە و دژیان دەوەستێتەوە و تەنانەت بە کافر ناویان دەبات و ئێژێت ئەوان ئەشێ بێنە سەر ئایین و پەیڕەوی ئێمە. هەر ئەوە بوەتە هۆی ئەوە کاتێک کە پێشنیار کتێب خوێندنەوە دەدەین بە هەندێک لە هاوڕێیان ئێژن ئەها ئەوە خۆ ئەوە کافرە ، یەهودیە ، مەسێحیە و ... بۆیە ئەگەر بیشیخوێنێتەوە هەوڵ دەدات لە پێش ئەو نوسەرانە سەنگەر درووست بکات و ناهێڵێت تاسیری ببێت و ئەگەر کەمێکیش زانستی ئسلامیشی ببێت هەوڵ دەدات قسەکانیان ڕەد بکاتەوە و بێژێت نە بەس خۆمان ڕاست دەکەین و خۆمان چاک دەکەین. ئەگەر بتوانین

ایمان چیست؟

ایمان از منظر "کی یرکگور " چیست؟ سورن کی یرکگور :نویسنده ، الهی دان ، شاعر و فیلسوف دانمارکی اکثرا او را به عنوان پدر اگزیستانسیالیسم میشناسند زیراکه ایشان از اولین متفکران در باب فلسفە اگزیستانسیالیستی یا اصالت بشر است . کی یرکگور بر نویسندگان مشهور ومتفکری چون هایدگر ، کامو ، سارتر و از این دست فلاسفه تاثیری چشمگیر داشتە است. متفکران اگزیستانسیالیسم این شاخە فلسفی را بر دو قسم میشناسند : ۱: اگزیستانسیالیسم مسیحی یا دینی ۲: اگزیستانسیالیسم بی خدایی کی یرکگور از نوع اگزیستانسیالیسم مسیحی محسوب میشود. جهش مضمونی است که "کی یر کگور" تا پایان عمر به آن عقیده داشت و در چندین اثر خود به شرح و بیان آن آن پرداختە است. در دیدگاه کی یرکگور ایمان به خداوند به هیچ وجه نتیجه تعلیل عقلانی بر طبق قوانین و علت و معلولهای عام و مورد قبول همگان نست. فراتر از آن ایمان از فهم خردورزی شخصی نیز ناشی نمیشود و به اخلاق و فلسفه و زیبایی شناسی و علم نیز ربطی ندارد، چرا که ساحت و الوهیت و بی کرانگی و احکام و اعمال آن اساسا با سنجش آگاهی و حتی هستی کرانمند و محدود ما محال و نامعقول و