رد شدن به محتوای اصلی

امروز کوردستان

امروز کوردستان !

حکومت "جمهوری اسلامی ایران " و حکومتهای منطقه دنبال خیالات خامی هستند کە میتوانند کوردها را به زانو در بیاورند. غافل از اینکە کوردها بذر هستند و در باد پخش میشوند.
انها حتی برای ورودهای و دستدرازی های منطقەای از کوردها به نفع خود سواستفادە میکنند.

ماههاست کە ایران (کشوری جعلی) با مشکلات اقتصادی ، سیاسی و نبود مشروعیت حاکمیتی دست و پنجە نرم میکند .
این حاکمیت در ماههای اخیر میشود گفت روزانە از کوردها کشتە است و انها را قربانی خود کردە است هم در مرزها و کولبرانی که برای سیر کردن شکم خود زن و بچە خود حمالی مرکز نشینان را بر عهدە گرفتەاند.
این سیاست کە دشمن خیالی از ملتی درست بکنند سالهای سال است کە در ایران رواج دارد از امریکا و اسرائیل و عربستان گرفتە تا کوردها و هر کدام در گزینەای کاربرد دارد .
یکی مانند امریکا برای راضی کردن چپ گرایان و یکی مانند اسرائیل برای راضی کردن دل دینداران و کوردها هم برای راضی کردن دل ناسیونالیستها مرکز نشین و فارس.
کوردها همیشه برای حکومت جمهوری اسلامی ایران ابزاری بودەاند کە سیاستهای خود را نشان دهد از طرفی میگوید تجزیه طلب هستند و از طرفی دیگر میگوید اسرائیل دوم را میسازند.

در طی چند روز گذشتە حکومت "جمهوری اسلامی ایران " با اعدام کردن سه تن از اسیرانی که از ملیت کورد بودند و حمله موشکی خود به مقر یکی از احزاب کورد در باشور کوردستان قرار دارد چند هدف داشت.
1:نشان دادن خطر تجزیه ایران
2:حمله به ناسیونالیستهای کورد در قبال چپهای ایران
3:نشان دادن قدرت نظامی خود به کشورهای امریکا ، اسرائیل ، عربستان و ...
4:سرکوب نارضایتی های داخلی به وضع اقتصادی و سیاسی

جمهوری اسلامی ایران این چهار هدف را زد ولی تا چە اندازە موفق شد؟

"جمهوری اسلامی ایران" به هیچ وجە موفق نشد.
بعد از اقدامات مذکور احزاب کوردستان با هدف نشان دادن قدرت به حکومت اعتراضات مدنی از قبیل بستن مغازەها و  بازارهای بزرگ را هدف قرار دادند .

امروز ما شاهد بستن تعداد زیادی مغازه و بازار بودیم .
از ارومیه بگیر تا کرمانشاه و ایلام شهر به شهر و روستا به روستا مناطق کورد نشین به فراخوان احزاب پاسخ اری گفتند.
این جوابی بود برای حکومت جمهوری اسلامی ایران کە بگویند انچنان کە خود فکر میکنند نیست بلکە اقدامات حکومت میتواند جواب سختی داشتە باشد .

مردم کورد در شرق کوردستان نشان دادند کە با تمام توان پشت احزاب و سازمانهای خود هستند و اماده خواهند بود که هر گونه جان فدایی در قبال خواستەهای برحق خود انجام بدهند .

این مردم همان مردمی هستند کە 12فروردین سال 1358 رفراندوم جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند.
این مهم است و نشان دهنده ان است کە کوردها هنوز در لحظه انقلاب هستند و هر ان امکان انفجار وجود دارد .

اما ایا خواستەهای ما مردم کورد چیست ؟
ایا خاک و کشور ما تسخیر شدە است یا اینکە جزئی از خاک ایران محسوب میشود ؟
ایا ما استقلال طلب هستیم یا جدایی خواه ؟
خواستە ما مردم چیست ؟

گروه #ڕەنگێکی_نوێ در طی تعدادی پست کە با واکاویهای تاریخی انجام میشود میخواهد واقعیات تاریخی کوردستان را نشان بدهد .

واقعیت تاریخی ایران را نشان بدهد .

منابع ایرانی از کجا تامین میشود .

ایا اگر استقلال پیدا کنیم ، از گرسنگی خواهیم مرد؟(این سخنان خیلی وز وز میشود در بطن جامعه ) .

#ڕەنگێکی_نوێ

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

زنا چیست ایا همان مالکیت است؟

"ژن دێنم" ، "ژنم دەوێت" ، "ژن بێنە" زنا چیە؟ برای درک بهتر این واژەها به جستجوی هر چند کوتاه در تاریخ نگاهی گذرا بیندازیم. در قبایل ژرمن حق عمل جنسی به مرد تعلق داشت و دختر باکره برای پدر ، برادر و خلاصه صاحبش ارزش معینی داشت که ارزش بر پایه زیبایی و سنش تخمین زدە میشد و قابل معامله بود . و با از بین رفتن بکارت ارزش مال پایمال میشد و شخص متجاوز باید مبلغی پرداخت میکرد و به همین علت اگر کسی شخصی را در حین رابطه سکس با دختر باکره خود میدید راحت و بدون هیچ ترسی می توانست جانش را بگیرد. البتە این مجازات ها بخاطر ان نبود که قبایل ژرمن نسبت به سکس دید منفی داشتە باشند ، خیر، بلکه دید مالکیتی داشتند. در حکاکی های باقیمانده از قبایل ژرمنها تصاویر متعددی از همخوابگی بدست امده است که در انها "فِرِی" (ferey) که خدای سکس و باروری است دیده میشود و ارزش زیادی برای سکس قائل بودند که این واژە تا به امروز در میان انها باقی مانده است (friday) و همینطور در باورهای دیگران نظیر دین اسلام هم که شب جمعه را برای امیزش جنسی محترم میشمارد وجود دارد و خوش وقت میپندارن

دموکراسی و کلتوری دموکرات بوون

یەکێک لە گەورەترین کێشەکانی کورد نەبونی کولتوری چاک و دموکراسی خوازە. وا هەست دەکەین ئرووپاییەکان و ئامریکا و ... لە خۆڕا گەشتون بەو کولتورە. ساڵیانی دور و درێژ زاناکان ئروپا و ... کاریان لەسەر کولتور کردوە کە بتوانن چاکسازی تیا بکەن و گەشتونەتە ئەمڕۆژە کە هەن . ئەوە نیە بێژین ئێستا ئەمان بێ کێشەن بەڵام هەر لە ئێمە زۆر باشترن لە زۆر ڕوانگەوە. یەکێک لەو هۆیانەی کە ناهێڵێت ئێمە بچینە ناو ئەو کولتورە بوونی بێ باوەڕیە بەمان بە پێ ئایینی ئسلام. ئایینی ئسلام بە تندی ڕوبەڕو دەبێتەوە لەگەڵ ئەوانەی کە باوەڕیان بە محمد نیە و دژیان دەوەستێتەوە و تەنانەت بە کافر ناویان دەبات و ئێژێت ئەوان ئەشێ بێنە سەر ئایین و پەیڕەوی ئێمە. هەر ئەوە بوەتە هۆی ئەوە کاتێک کە پێشنیار کتێب خوێندنەوە دەدەین بە هەندێک لە هاوڕێیان ئێژن ئەها ئەوە خۆ ئەوە کافرە ، یەهودیە ، مەسێحیە و ... بۆیە ئەگەر بیشیخوێنێتەوە هەوڵ دەدات لە پێش ئەو نوسەرانە سەنگەر درووست بکات و ناهێڵێت تاسیری ببێت و ئەگەر کەمێکیش زانستی ئسلامیشی ببێت هەوڵ دەدات قسەکانیان ڕەد بکاتەوە و بێژێت نە بەس خۆمان ڕاست دەکەین و خۆمان چاک دەکەین. ئەگەر بتوانین

ایمان چیست؟

ایمان از منظر "کی یرکگور " چیست؟ سورن کی یرکگور :نویسنده ، الهی دان ، شاعر و فیلسوف دانمارکی اکثرا او را به عنوان پدر اگزیستانسیالیسم میشناسند زیراکه ایشان از اولین متفکران در باب فلسفە اگزیستانسیالیستی یا اصالت بشر است . کی یرکگور بر نویسندگان مشهور ومتفکری چون هایدگر ، کامو ، سارتر و از این دست فلاسفه تاثیری چشمگیر داشتە است. متفکران اگزیستانسیالیسم این شاخە فلسفی را بر دو قسم میشناسند : ۱: اگزیستانسیالیسم مسیحی یا دینی ۲: اگزیستانسیالیسم بی خدایی کی یرکگور از نوع اگزیستانسیالیسم مسیحی محسوب میشود. جهش مضمونی است که "کی یر کگور" تا پایان عمر به آن عقیده داشت و در چندین اثر خود به شرح و بیان آن آن پرداختە است. در دیدگاه کی یرکگور ایمان به خداوند به هیچ وجه نتیجه تعلیل عقلانی بر طبق قوانین و علت و معلولهای عام و مورد قبول همگان نست. فراتر از آن ایمان از فهم خردورزی شخصی نیز ناشی نمیشود و به اخلاق و فلسفه و زیبایی شناسی و علم نیز ربطی ندارد، چرا که ساحت و الوهیت و بی کرانگی و احکام و اعمال آن اساسا با سنجش آگاهی و حتی هستی کرانمند و محدود ما محال و نامعقول و