رد شدن به محتوای اصلی

ئایا ڕۆژی دوایی بوونی هەیە؟

⁉️ــ ئایا ئێمە دوای مردن زیندو دەبینەوە؟
✅ بەشی دو

لە بەشی یەکەمدا ئەوەمان وت کە مرۆڤ لە ڕوانگەی جەستەو بیرۆکەدا ئەوە نیە کە دوێنێ بوە. هەر وەها وتمان منێک کە لە باسی فەلسەفیەکاندا وەکو #دکارت بە ڕۆح تەعمیمی دەدەن و دەیناسێنن . شتێک نیە کە بێژین جیاوازە لە جەستە و مادە بەڵکو شتێکە کە بە پێ هەڵسووکەوت و مادە درووست دەبێت.
وتمان من بریتیە لە بیرەوەری و هەستەکان و خوی مرۆڤ.

ئەگەر ڕووباریک بگرینە بەر چاو ئاو لە خۆیەوە بوونی نیە بەڵکو لە شتهایەکی دیکەی درووست دەبێت و گەڕانی ئەو ئاوە لە ڕووی زەویدا ڕووبار درووست دەکات.
ئەو ئاوە لە ناو ڕووبارەکەدا گوم دەبێت و جارو بار بەم لاولا دەچێت و ڕێگای خۆێ دەگۆڕێت هەر وەکو ئەو منە کە لە ناو مێشکی مرۆڤدا درووست دەبێت زۆر جار شتی لێ ون دەبێت و یا ڕێگای دەگۆڕیەت و ...

وێکەوتنێکی نیزۆئیی یا خەسارێکی تیزۆئیی لە مێشکی مرۆڤدا که ڕو بدات بە پێ قوورسی خەسارەکە هەندێک لەو منە کە بۆمان درووست بوە ون دەبێت تاڕادەیەک کە ڕەنگە ئەو کەسە ئیتر خۆی نەناسێت بە ئسڵاح پزیشکی ئێژن فەرامۆشی گرتوە.
هەروەها ڕووبارێک ئەگەر تووشی کێشە ببێت ڕەنگە ئاوی لێ ون بێت و تەنانەت وشک بێت و ئاوی نەمێنێت.

تەنانەت زۆر جار بە هەڵگرتن بەشێک لە مێشک ئەتوانن فێر بوونیش لە مرۆڤ بسێننەوە و مرۆڤ زیندو بێت بەڵام هیچ فێر نەبێت.

هەروەها کە ڕووبار لە گۆڕاندایە منی مرۆڤیش لە گۆڕاندایە وەکو فێر بوون خو وەکو پەروەردە و ...

ئەگەر بوومەلەرزە ڕوو بدات و ڕووبار لەناو بچێت و شاخێک لە جێگای دەربێت ئایا ئەو ڕووبارە هەر ماوە؟ ئایا ئاوەکەی هەر ئەو ئاوەیە؟ تەبعەن نە بەلکو گۆڕانکاری قوورسی بەسەر هاتوە هەروەها کاتێک کە مرۆڤ مێشکی لە کار دەکەوێت و دەمرێت ئەو گۆڕانکاریە ڕوو دەکات.

ڕەنگە بە ئاسەوارهایەک کە لەو ڕووبارە بە جێ ماوە بێژن لەگرا ڕووبارێک بوە بەڵام ئەوە نیشان مانەوەی ڕووبارەکە نیە هەر وەها مرۆڤیش ڕەنگە بە ئاسەوارێک کە لێ بەجێ ماوە وەکو کردەوەکانی و کتێب و نووسین و ... لێ بمێنێتەوە بەڵام لە ڕاستیدا ئەو مرۆڤە نیە.

ئەگەر ئەوە بێژین کە سەرچاوەیەک هەیە کە ئەو منە هەڵدەگرێت دەشێ ئەوەش بێژین کە مرۆڤ قەد فەرامۆشی ناگرێت لە ڕاستی دا ئێمە ڕۆژانە زۆر کار دەکەین هەم نابن بە خو و هەم لە بیرەوەری ئێمەدا ئاسەواری نامێنێت.
هەروەها ئەو وێکەوتنەی تیزۆئییە کە ڕو دەدات و بیرەوەری لە مرۆڤ دەسێنێتەوە ئەوە دەسەلمێنێت کە هیچ شتێک نیە کە ئەو بیرەوەریانە بە جیا هەڵگرێت بۆیە ڕەنگە لە خەسارێک مێشکی دا مرۆڤێک چاکە کار شێت بێت و بەرد بۆ خەڵک هەڵدات و ڕەنگە مرۆڤێک شتێک مێشکی بکەوێتە کار و وەکو مرۆڤ ساق هەڵسووکەوت بکات.ڕەنگە مناڵێک زیرەک دیتر زیرەک نەبێت و ...

✴️ ئەمە ئەوە دەسەلمێنێت کە مرۆڤ هیچ بەشێکی نیە کە ئەو منە بە جیا هەڵگرێت و نەهێڵێت گۆڕانکاری بەسەردا بێت و خوەکان و بیرەوەریەکان بپارێزێت.

ئەم جورە وتووێژانە وتووێژهایەک نین کە بنەڕەتی عەقڵانیان ببێت بەڵکو سەرچاوەیان لە بنەڕەتی هەستی مرۆڤەوە دێت کە حەز بە مانەوە دەکات.

⁉️ـــئایا لە بارەی هەستەوە کەڵکی دەبێت بۆ مرۆڤ؟ ئایا دەسەلمێن؟

✅ لەگەڵمان بن بۆ شەی سێ.


لەگەڵمان بن لە کاناڵی تێلگرامی #ڕەنگێکی_نوێ

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

زنا چیست ایا همان مالکیت است؟

"ژن دێنم" ، "ژنم دەوێت" ، "ژن بێنە" زنا چیە؟ برای درک بهتر این واژەها به جستجوی هر چند کوتاه در تاریخ نگاهی گذرا بیندازیم. در قبایل ژرمن حق عمل جنسی به مرد تعلق داشت و دختر باکره برای پدر ، برادر و خلاصه صاحبش ارزش معینی داشت که ارزش بر پایه زیبایی و سنش تخمین زدە میشد و قابل معامله بود . و با از بین رفتن بکارت ارزش مال پایمال میشد و شخص متجاوز باید مبلغی پرداخت میکرد و به همین علت اگر کسی شخصی را در حین رابطه سکس با دختر باکره خود میدید راحت و بدون هیچ ترسی می توانست جانش را بگیرد. البتە این مجازات ها بخاطر ان نبود که قبایل ژرمن نسبت به سکس دید منفی داشتە باشند ، خیر، بلکه دید مالکیتی داشتند. در حکاکی های باقیمانده از قبایل ژرمنها تصاویر متعددی از همخوابگی بدست امده است که در انها "فِرِی" (ferey) که خدای سکس و باروری است دیده میشود و ارزش زیادی برای سکس قائل بودند که این واژە تا به امروز در میان انها باقی مانده است (friday) و همینطور در باورهای دیگران نظیر دین اسلام هم که شب جمعه را برای امیزش جنسی محترم میشمارد وجود دارد و خوش وقت میپندارن

دموکراسی و کلتوری دموکرات بوون

یەکێک لە گەورەترین کێشەکانی کورد نەبونی کولتوری چاک و دموکراسی خوازە. وا هەست دەکەین ئرووپاییەکان و ئامریکا و ... لە خۆڕا گەشتون بەو کولتورە. ساڵیانی دور و درێژ زاناکان ئروپا و ... کاریان لەسەر کولتور کردوە کە بتوانن چاکسازی تیا بکەن و گەشتونەتە ئەمڕۆژە کە هەن . ئەوە نیە بێژین ئێستا ئەمان بێ کێشەن بەڵام هەر لە ئێمە زۆر باشترن لە زۆر ڕوانگەوە. یەکێک لەو هۆیانەی کە ناهێڵێت ئێمە بچینە ناو ئەو کولتورە بوونی بێ باوەڕیە بەمان بە پێ ئایینی ئسلام. ئایینی ئسلام بە تندی ڕوبەڕو دەبێتەوە لەگەڵ ئەوانەی کە باوەڕیان بە محمد نیە و دژیان دەوەستێتەوە و تەنانەت بە کافر ناویان دەبات و ئێژێت ئەوان ئەشێ بێنە سەر ئایین و پەیڕەوی ئێمە. هەر ئەوە بوەتە هۆی ئەوە کاتێک کە پێشنیار کتێب خوێندنەوە دەدەین بە هەندێک لە هاوڕێیان ئێژن ئەها ئەوە خۆ ئەوە کافرە ، یەهودیە ، مەسێحیە و ... بۆیە ئەگەر بیشیخوێنێتەوە هەوڵ دەدات لە پێش ئەو نوسەرانە سەنگەر درووست بکات و ناهێڵێت تاسیری ببێت و ئەگەر کەمێکیش زانستی ئسلامیشی ببێت هەوڵ دەدات قسەکانیان ڕەد بکاتەوە و بێژێت نە بەس خۆمان ڕاست دەکەین و خۆمان چاک دەکەین. ئەگەر بتوانین

ایمان چیست؟

ایمان از منظر "کی یرکگور " چیست؟ سورن کی یرکگور :نویسنده ، الهی دان ، شاعر و فیلسوف دانمارکی اکثرا او را به عنوان پدر اگزیستانسیالیسم میشناسند زیراکه ایشان از اولین متفکران در باب فلسفە اگزیستانسیالیستی یا اصالت بشر است . کی یرکگور بر نویسندگان مشهور ومتفکری چون هایدگر ، کامو ، سارتر و از این دست فلاسفه تاثیری چشمگیر داشتە است. متفکران اگزیستانسیالیسم این شاخە فلسفی را بر دو قسم میشناسند : ۱: اگزیستانسیالیسم مسیحی یا دینی ۲: اگزیستانسیالیسم بی خدایی کی یرکگور از نوع اگزیستانسیالیسم مسیحی محسوب میشود. جهش مضمونی است که "کی یر کگور" تا پایان عمر به آن عقیده داشت و در چندین اثر خود به شرح و بیان آن آن پرداختە است. در دیدگاه کی یرکگور ایمان به خداوند به هیچ وجه نتیجه تعلیل عقلانی بر طبق قوانین و علت و معلولهای عام و مورد قبول همگان نست. فراتر از آن ایمان از فهم خردورزی شخصی نیز ناشی نمیشود و به اخلاق و فلسفه و زیبایی شناسی و علم نیز ربطی ندارد، چرا که ساحت و الوهیت و بی کرانگی و احکام و اعمال آن اساسا با سنجش آگاهی و حتی هستی کرانمند و محدود ما محال و نامعقول و