رد شدن به محتوای اصلی

چیرۆکی کورت





کاپیتان


دەنگم هەڵهێنا : من کاپیتانم یا نە؟
پیاوێکی زەبەلاحو ناشیرین لە وڵامدا وتی: "تۆ؟" لە هەمان کاتدا دەستی هێنا بە چاویدا ، وەکو بێژی لە خەو هەڵدەستا و نەیدەویست چیتر بخەوێت.

لە تاریکی شەودا لە ژێر شەوقی زایفی چرا موشی کە لە سەر سەرمەوە هەڵواسرابو قایەخەکەم بەڕێوە بردبو. ئێستا ئەم پیاوە زەبەلاحە ناشیرینە ئەیویست من وەلا نێت. کاتێت بەرخۆدانم کرد و لە پێشیدا وەستام قاچی نا بە سینگمەوە و هەر بە هێواش تووڕی دام.هەروەها کە باوەشم کردبوو بە سۆکاندا ، سۆکان لەگەڵ من یەک دەور تەواو هەڵخولاو قایەخ سوڕێک تەواوی خوارد. ئەو پیاوەش کاتێک منی دور خستەوە سۆکانی گرتە دەست.

خۆم کۆکردەوە ڕام کرد بەرەو بڵنگۆی فەرماندە ژووری مەلەوانەکانم بینی هاوارم کرد.
_ بەپەلە!هاوڕێیان ، مەلەوانەکان بێنە دەرەوە فریا کەون! نەناسراوێک سۆکانی قایەخی لە دەستم وەرگرتوە بە زۆر.
ئەوانیش وەکو سایلەی ساردۆبو ، هەستان و لە پلیکانەکان هاتنە سەر. گشتیان باڵابەرز و بە هێز . هەر جۆر بو خۆیان گەیاندە سەر بە لەقە لەق.

دەنگم هەڵهێنا :من کاپیتانم یا نە؟
ئەوانیش بە ئیشارەی سەر قسەی منیان قەبووڵ کرد و سەیری کابرای نەناسراوییان ئەکرد کە لە دەوری کۆ ببوونەوە.کابرای نەناسراو بە تووڕەیی دەنگی هەڵهێنا "کاتم مەگرن بچن چاوم لێتان نەبێت". ئەو خەڵکەش سەفەکەیان تێک دا و بە لەقە لەق بە پلیکانەکاندا چوونەوە خوارەوە.

ئەمانە چە خەڵکانێکن؟ هیچ هەست بە بەرپرسییاری ناکەن لە هیچ شتێکدا یا هەروەها بە بێشعووری خۆیان دوای هەرکەس بو ئەکەون و بۆیان گرنگ نییە؟

نووسەر : #فرانتس_کافکا

وەرگێر: مەسعود پژوهی


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

زنا چیست ایا همان مالکیت است؟

"ژن دێنم" ، "ژنم دەوێت" ، "ژن بێنە" زنا چیە؟ برای درک بهتر این واژەها به جستجوی هر چند کوتاه در تاریخ نگاهی گذرا بیندازیم. در قبایل ژرمن حق عمل جنسی به مرد تعلق داشت و دختر باکره برای پدر ، برادر و خلاصه صاحبش ارزش معینی داشت که ارزش بر پایه زیبایی و سنش تخمین زدە میشد و قابل معامله بود . و با از بین رفتن بکارت ارزش مال پایمال میشد و شخص متجاوز باید مبلغی پرداخت میکرد و به همین علت اگر کسی شخصی را در حین رابطه سکس با دختر باکره خود میدید راحت و بدون هیچ ترسی می توانست جانش را بگیرد. البتە این مجازات ها بخاطر ان نبود که قبایل ژرمن نسبت به سکس دید منفی داشتە باشند ، خیر، بلکه دید مالکیتی داشتند. در حکاکی های باقیمانده از قبایل ژرمنها تصاویر متعددی از همخوابگی بدست امده است که در انها "فِرِی" (ferey) که خدای سکس و باروری است دیده میشود و ارزش زیادی برای سکس قائل بودند که این واژە تا به امروز در میان انها باقی مانده است (friday) و همینطور در باورهای دیگران نظیر دین اسلام هم که شب جمعه را برای امیزش جنسی محترم میشمارد وجود دارد و خوش وقت میپندارن

دموکراسی و کلتوری دموکرات بوون

یەکێک لە گەورەترین کێشەکانی کورد نەبونی کولتوری چاک و دموکراسی خوازە. وا هەست دەکەین ئرووپاییەکان و ئامریکا و ... لە خۆڕا گەشتون بەو کولتورە. ساڵیانی دور و درێژ زاناکان ئروپا و ... کاریان لەسەر کولتور کردوە کە بتوانن چاکسازی تیا بکەن و گەشتونەتە ئەمڕۆژە کە هەن . ئەوە نیە بێژین ئێستا ئەمان بێ کێشەن بەڵام هەر لە ئێمە زۆر باشترن لە زۆر ڕوانگەوە. یەکێک لەو هۆیانەی کە ناهێڵێت ئێمە بچینە ناو ئەو کولتورە بوونی بێ باوەڕیە بەمان بە پێ ئایینی ئسلام. ئایینی ئسلام بە تندی ڕوبەڕو دەبێتەوە لەگەڵ ئەوانەی کە باوەڕیان بە محمد نیە و دژیان دەوەستێتەوە و تەنانەت بە کافر ناویان دەبات و ئێژێت ئەوان ئەشێ بێنە سەر ئایین و پەیڕەوی ئێمە. هەر ئەوە بوەتە هۆی ئەوە کاتێک کە پێشنیار کتێب خوێندنەوە دەدەین بە هەندێک لە هاوڕێیان ئێژن ئەها ئەوە خۆ ئەوە کافرە ، یەهودیە ، مەسێحیە و ... بۆیە ئەگەر بیشیخوێنێتەوە هەوڵ دەدات لە پێش ئەو نوسەرانە سەنگەر درووست بکات و ناهێڵێت تاسیری ببێت و ئەگەر کەمێکیش زانستی ئسلامیشی ببێت هەوڵ دەدات قسەکانیان ڕەد بکاتەوە و بێژێت نە بەس خۆمان ڕاست دەکەین و خۆمان چاک دەکەین. ئەگەر بتوانین

ایمان چیست؟

ایمان از منظر "کی یرکگور " چیست؟ سورن کی یرکگور :نویسنده ، الهی دان ، شاعر و فیلسوف دانمارکی اکثرا او را به عنوان پدر اگزیستانسیالیسم میشناسند زیراکه ایشان از اولین متفکران در باب فلسفە اگزیستانسیالیستی یا اصالت بشر است . کی یرکگور بر نویسندگان مشهور ومتفکری چون هایدگر ، کامو ، سارتر و از این دست فلاسفه تاثیری چشمگیر داشتە است. متفکران اگزیستانسیالیسم این شاخە فلسفی را بر دو قسم میشناسند : ۱: اگزیستانسیالیسم مسیحی یا دینی ۲: اگزیستانسیالیسم بی خدایی کی یرکگور از نوع اگزیستانسیالیسم مسیحی محسوب میشود. جهش مضمونی است که "کی یر کگور" تا پایان عمر به آن عقیده داشت و در چندین اثر خود به شرح و بیان آن آن پرداختە است. در دیدگاه کی یرکگور ایمان به خداوند به هیچ وجه نتیجه تعلیل عقلانی بر طبق قوانین و علت و معلولهای عام و مورد قبول همگان نست. فراتر از آن ایمان از فهم خردورزی شخصی نیز ناشی نمیشود و به اخلاق و فلسفه و زیبایی شناسی و علم نیز ربطی ندارد، چرا که ساحت و الوهیت و بی کرانگی و احکام و اعمال آن اساسا با سنجش آگاهی و حتی هستی کرانمند و محدود ما محال و نامعقول و