رد شدن به محتوای اصلی

چیرۆکی بچووک لە کافکا


#فرانتس_کافکا

مشک وتی :
حیف !! دونیا زۆر بچووک ئەبێتەوە . پێشتر ئەوەندە گەورە بو کە ئەترسام . ڕام کرد و ڕام کرد تاکو دیم لە هەر ئاسۆیەک دیوارێک خەریکە نزیک ئەبێتەوە . دیوارەکان تاکو ئاسمانگ چووبوون ، کەمێک دڵم ئاوەدان بوەوە . بەڵام کێشە ئەوە بو ئەو دیوارانە ڕۆژ لە دوای ڕۆژ بچووکترو نزیکتر ئەبوونەوە ، هەر لە ئێستاوە خۆم لە ئاخری دونیادا ئەبینم .  ئەو تەڵە ئەبینم کە تێ ئەکەوم . لە پێش چاومە .

تەنیا چارە ئەوەیە کە دەبێت ڕێگاکەت بگۆڕیت.
مشک کاتێک ئەمانەی دەوت لە دەستی پشیلەدا بو و پشیلە خەریک بو مشکەکەی ئەخنکاند .

وەرگێڕ لە فارسیەوە بۆ کوردی : #مەسعود_پژووهی

چیرۆکی کورتی فرانتس کافکا .

فرانتس کافکا لەم چیرۆکەدا باس لە ترسی مرۆڤ دەکات . مرۆڤ ئەوەندە لە تەنیایی خۆی دەترسێت کە ناتوانێت ڕێگا دەرەتانی باش بدۆزێتەوە بۆ خۆی و ئاخری دەگاتە پێش دیوارێک کە هیچ دەرەتانی نیە و پشیلە دەیخنکێنێت.
کاتێک کە نەتوانیت بیر لە ڕێگا چارەی خۆت بکەیتەوە جیهان ئەوەندە لات بچووک دەبێت کە لە نێوانیدا دەخنکێیت.
ئەمە ئەمڕۆی کوردە بەڕاسی کورد ئەوەندە ترسەنۆک بوە کە حازرە بخنکێت و بکەوێتە پێش دیوارێک کە دەرەتانی دەرچوونی نیە بەڵام حازر نیە ڕێگای باشتر هەڵبژێرێت .
تەنیا ڕێگای کورد هەڵبژاردنی سەربەخۆییە و هەوڵدانە لە پێناوی دا و حازر بێت گیانی خۆی لە پێناوی بەخت بکات . ئەو کاتەیە کە جیهان ئەوەندە گەورە دەبێت کە ڕاحەت دەتوانێت بە هەر لایەکدا بڕوات و ناتوانن بیکوژن .

#ڕەنگێکی_نوێ

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

زنا چیست ایا همان مالکیت است؟

"ژن دێنم" ، "ژنم دەوێت" ، "ژن بێنە" زنا چیە؟ برای درک بهتر این واژەها به جستجوی هر چند کوتاه در تاریخ نگاهی گذرا بیندازیم. در قبایل ژرمن حق عمل جنسی به مرد تعلق داشت و دختر باکره برای پدر ، برادر و خلاصه صاحبش ارزش معینی داشت که ارزش بر پایه زیبایی و سنش تخمین زدە میشد و قابل معامله بود . و با از بین رفتن بکارت ارزش مال پایمال میشد و شخص متجاوز باید مبلغی پرداخت میکرد و به همین علت اگر کسی شخصی را در حین رابطه سکس با دختر باکره خود میدید راحت و بدون هیچ ترسی می توانست جانش را بگیرد. البتە این مجازات ها بخاطر ان نبود که قبایل ژرمن نسبت به سکس دید منفی داشتە باشند ، خیر، بلکه دید مالکیتی داشتند. در حکاکی های باقیمانده از قبایل ژرمنها تصاویر متعددی از همخوابگی بدست امده است که در انها "فِرِی" (ferey) که خدای سکس و باروری است دیده میشود و ارزش زیادی برای سکس قائل بودند که این واژە تا به امروز در میان انها باقی مانده است (friday) و همینطور در باورهای دیگران نظیر دین اسلام هم که شب جمعه را برای امیزش جنسی محترم میشمارد وجود دارد و خوش وقت میپندارن

دموکراسی و کلتوری دموکرات بوون

یەکێک لە گەورەترین کێشەکانی کورد نەبونی کولتوری چاک و دموکراسی خوازە. وا هەست دەکەین ئرووپاییەکان و ئامریکا و ... لە خۆڕا گەشتون بەو کولتورە. ساڵیانی دور و درێژ زاناکان ئروپا و ... کاریان لەسەر کولتور کردوە کە بتوانن چاکسازی تیا بکەن و گەشتونەتە ئەمڕۆژە کە هەن . ئەوە نیە بێژین ئێستا ئەمان بێ کێشەن بەڵام هەر لە ئێمە زۆر باشترن لە زۆر ڕوانگەوە. یەکێک لەو هۆیانەی کە ناهێڵێت ئێمە بچینە ناو ئەو کولتورە بوونی بێ باوەڕیە بەمان بە پێ ئایینی ئسلام. ئایینی ئسلام بە تندی ڕوبەڕو دەبێتەوە لەگەڵ ئەوانەی کە باوەڕیان بە محمد نیە و دژیان دەوەستێتەوە و تەنانەت بە کافر ناویان دەبات و ئێژێت ئەوان ئەشێ بێنە سەر ئایین و پەیڕەوی ئێمە. هەر ئەوە بوەتە هۆی ئەوە کاتێک کە پێشنیار کتێب خوێندنەوە دەدەین بە هەندێک لە هاوڕێیان ئێژن ئەها ئەوە خۆ ئەوە کافرە ، یەهودیە ، مەسێحیە و ... بۆیە ئەگەر بیشیخوێنێتەوە هەوڵ دەدات لە پێش ئەو نوسەرانە سەنگەر درووست بکات و ناهێڵێت تاسیری ببێت و ئەگەر کەمێکیش زانستی ئسلامیشی ببێت هەوڵ دەدات قسەکانیان ڕەد بکاتەوە و بێژێت نە بەس خۆمان ڕاست دەکەین و خۆمان چاک دەکەین. ئەگەر بتوانین

ایمان چیست؟

ایمان از منظر "کی یرکگور " چیست؟ سورن کی یرکگور :نویسنده ، الهی دان ، شاعر و فیلسوف دانمارکی اکثرا او را به عنوان پدر اگزیستانسیالیسم میشناسند زیراکه ایشان از اولین متفکران در باب فلسفە اگزیستانسیالیستی یا اصالت بشر است . کی یرکگور بر نویسندگان مشهور ومتفکری چون هایدگر ، کامو ، سارتر و از این دست فلاسفه تاثیری چشمگیر داشتە است. متفکران اگزیستانسیالیسم این شاخە فلسفی را بر دو قسم میشناسند : ۱: اگزیستانسیالیسم مسیحی یا دینی ۲: اگزیستانسیالیسم بی خدایی کی یرکگور از نوع اگزیستانسیالیسم مسیحی محسوب میشود. جهش مضمونی است که "کی یر کگور" تا پایان عمر به آن عقیده داشت و در چندین اثر خود به شرح و بیان آن آن پرداختە است. در دیدگاه کی یرکگور ایمان به خداوند به هیچ وجه نتیجه تعلیل عقلانی بر طبق قوانین و علت و معلولهای عام و مورد قبول همگان نست. فراتر از آن ایمان از فهم خردورزی شخصی نیز ناشی نمیشود و به اخلاق و فلسفه و زیبایی شناسی و علم نیز ربطی ندارد، چرا که ساحت و الوهیت و بی کرانگی و احکام و اعمال آن اساسا با سنجش آگاهی و حتی هستی کرانمند و محدود ما محال و نامعقول و